13 de gener 2010

Més d'obres



Com tinc constància que el tema interessa, el capítol continuarà. Hui toca el tema del carrer Gerardo Ferrando, que a Llíria coneixem -imagineu-vos perquè-, com el carrer de les notaries. Podeu comprovar perfectament com ha quedat un dels carrer de principal ús de la ciutat. Acabat, no? Però NO ÉS UN MODEL QUE M'AGRADA. I no m'agrada per molt diverses raons, però fonamentalment, i com vaig dir l'altre dia, perquè NO MILLORA EL QUE HI HAVIA. Be, millorar, millorar, sí que ho fa. Per ací poden passar els carrets de xiquets, o de la compra, però ¿ és això el que s'espera d'un dels carrers de principal ús d'una ciutat de serveis com Llíria? Al meu entendre no, i per això ho critique obertament. No és el meu model, però tampoc és un model que done més qualitat a la nostra ciutat.
Ara fixem-nos en l'altra fotografia, d'un poble veí, proper a LLíria, i comparem. S'ha millorat el que existia? Dona millor imatge? D'això es tracta i no de criticar per criticar. Perquè aquest tipus d'errades de planificació de la imatge de la nostra ciutat costarà molts anys de canviar, i s'ha perdut una oportunitat magnífica amb totes les obres realitzades al 2009 per canviar la tendència de la nostra ciutat cap un model més adequat a una capital comercial i prestadora de serveis com és Llíria.


3 comentaris:

Anònim ha dit...

Señor Concejal. Estas diciendo con la foto que pones como ejemplo, que la calle de "les notaries" debe ser sin aparcamiento para vehículos?. No se si es consciente de la ncesidad de las plazas de aparcamiento, para que el comercio funcione. Pregunte a los comerciantes de Llíria a ver que le dicen. Saludos. (Por cierto, a mí tambiém me gusta más una calle peatonal y con plantas, pero que me guste no quiere decir que sea lo más conveniente).

Rafa Cotanda ha dit...

Estic diguent que el meu model és un altre. Un altre tipus de carrers i de poble és possible, clar que sí. Sóc totalment conscient de les necessitats d'aparcaments i per això vaig fer una proposta de creació de places d'aparcament, i que podria estar fàcilment en les mil, que per cert, ha sigut molt ben rebuda pels comerciants. En un altre model de ciutat és poden combinar perfectament els aparcaments als llocs on corresponga i el trànsit comercial a una ciutat com Llíria, i eixe és el model que propose

Josep (Benaguasil) ha dit...

A l'Anònim que no deixa nom em permetré de contestar-li amb el teu permís, Rafa. Segons tu, Anònim, el que més t'agrada no és el que més convé, però sí deus tenir clar que és allò que més ET convé, veritat? Allò que més ET convé deu ser tenir a l'abast un lloc on poder aparcar còmodament el teu cotxe, oi? Però allò que convé a TOTS és tenir una ciutat o poble on s'hi puga viure sense el perill que representa l'abús de l'ús desmesurat que en fan alguns del cotxe. Prova a deixar-te el cotxe al garatge i a desplaçar-te per la teva ciutat a peu. De segur que descobreixes moltes cosses agradables i no tan agradables, com el perill, l'incomoditat i els sorolls desmesurats que provoca el trànsit pels carrers.
Per altra banda, Rafa, és cert que el carrer que poses com a bon exemple fa millor vista i a més permet un millor tràfec per als vianants (el trepitge tots els dies), a més l'han encertat amb la prohibició d'aparcar (abans els cotxes s'amuntegàven als ambors), però no cregues que en aquest poble el tema de les obres i el trànsit va millor que a Llíria. L'ajuntament d'aquest poble no acaba de trobar-li la solució al problema del trànsit (arriba a fer-se insuportable); i els veïns (com aquest Anònim) encara no ténen la consciència de la necessitat de deixar el cotxe a casa. Aquest ajuntament sols fa operacions d'estètica sense abordar plenament el problema. Nosaltres jugàvem als carrers del poble fa 25 anys, els nostres fills no poden baixar de l'ambor.

Salut i terra.