Ahir vaig fer el viatge Torrent-Llíria en tren; o el que siga (trenent, metro, metropolità...), poseu-li el nom que més vos agrade. De rellotge em va costar un hora i quart o com ara diguem, 75 minuts.Al nou AVE, Madrid-València - que curiós que sempre es nomene així, i no a l'inrevés- li costa 90 minuts el trajecte. Criticar ara la construcció de l'AVE, a tren passat -mai millor dit-, no té ja cap trellat perquè no ens va aportar res de res. La infraestructura està feta, i no té marxa enrere, però si que cal reflexionar de les conseqüències que tenen les males planificacions.
I és que no resulta massa coherent que per fer 40km entre Torrent i Llíria es tarde quasi el mateix que en fer-ne 400 km entre Madrid i València. O algú li troba algun trellat? És evident que no es pot comparar els dos tipus de tren ni les seues utilitats, però ací sí que es veu clarament la potenciació d'un transport minoritari ( que ho és i ho serà, pel seu ús i el seu preu) com és l'AVE, i la deficient planificació dels trens de rodalies que tenim els valencians.
He recordat que fa uns anys, un conegut que havia estudiat a Bèlgica em comentava la diferència entre els nostres mitjans de transport d'ús diari, i el que ja existeix a Europa ja fa molt. Revisant el sistema belga de transport, m'he trobat amb el següent: el tren entre Amberes i Brussel·les, - que estan separades per uns 45km-, li costava entre 35 i 50 minuts el trajecte, amb freqüències de pas que anaven entre els 3 i els 10 minuts. Som, o volem ser Europa?
1 comentari:
Hola Rafa, has vist les últimes notícies. Ara el Sr. Francisco Camps s'acosta al govern català (però no eren el dimoni?) per aixó del corredor mediterrani. Només un retard de 18 anys des de que comencaren a fer tgv's per ací baix dels Pirineus. Perquè serà? s'han tornat llestos de sobte? o és per fotre al govern de ZP? com es que amb el Sr. Aznar mai ho han reclamat? faran el mateix si guanya el Sr. Rajoy?
Publica un comentari a l'entrada